(roz. Jandová)
Charakteristika: cembalistka a hudební pedagožka
Text
Bažantová, Ivana (roz. Jandová), cembalistka, pedagožka, narozena 1959, Praha.
Své první hudební vzdělání získala na ZUŠ v Praze-Radotíně u Edity Trösterové, poté byla přijata na pražskou konzervatoř do klavírní třídy Emila Leichnera, kde se již začala zajímat o hru na cembalo. V tomto oboru pokračovala na AMU u profesorky Giedré Lukšaité-Mrázkové, dále se ve hře na cembalo zdokonalovala na vysokých hudebních školách ve Výmaru, Vídni a Curychu. Je úspěšnou laureátkou domácích i zahraničních interpretačních soutěží (Brugy 1989) a také absolventkou mnoha interpretačních kurzů.
Svou pedagogickou kariéru zahájila na ZUŠ v Radotíně, odkud později přešla na Pardubickou konzervatoř a od roku 1992 pracuje na Hudební fakultě AMU v Praze na katedře teorie a dějin hudby. Zároveň vyučuje na pražské konzervatoři a na ZUŠ Radotín. Je autorkou vysokoškolských učebnic o ladění hudebních nástrojů a prací z hudební teorie a teorie interpretace. Rovněž je autorkou recenzí pro časopis Musica. Jako editorka se podílí na vydávání sborníku Svár teorie s praxí?, který obsahuje doprovodné texty a programy koncertů pedagogů Katedry teorie a dějin hudby Hudební fakulty AMU, současně tyto koncerty připravuje.
Sama se také aktivně věnuje koncertní činnosti, vystupuje na domácích i zahraničních pódiích, ať již jako sólistka či doprovod s komorním ansámblem nebo orchestrem.otíně, odkud později přešla na Pardubickou konzervatoř a od roku 1992 pracuje na Hudební fakultě AMU v Praze na katedře teorie a dějin hudby. Zároveň vyučuje na pražské konzervatoři a na ZUŠ Radotín. Je autorkou vysokoškolských učebnic o ladění hudebních nástrojů a prací z hudební teorie a teorie interpretace. Rovněž je autorkou recenzí pro časopis Musica. Jako editorka se podílí na vydávání sborníku Svár teorie s praxí?, který obsahuje doprovodné texty a programy koncertů pedagogů Katedry teorie a dějin hudby Hudební fakulty AMU, současně tyto koncerty připravuje.
Sama se také aktivně věnuje koncertní činnosti, vystupuje na domácích i zahraničních pódiích, ať již jako sólistka či doprovod s komorním ansámblem nebo orchestrem.
Dílo
Dílo Literární
Dějiny hudby a jejich interpretace (Živá hudba XIV, 2004, s. 65–73).
Allemande v klávesové hudbě 16. – 18. století (Živá hudba XV, 2008, s. 101–122).
Okolnosti v české hudební teorii a pedagogice, do níž Skuherský vstoupil po roce 1850 (Svár teorie s praxí?, Praha 2011).
Literaturahttp://www.zusradotin.cz/node/60
http://brussels.czechcentres.cz/cs/program/detail-akce/koncert-musicordes-a-ivana-bazantova/
Silvie Adamová
Datum poslední změny: 27.12.2014