Charakteristika: Muzikoložka
Datum narození/zahájení aktivity:3.12.1975
Text
Havelková, Tereza, muzikoložka, narozena 3. 12. 1975, Praha.
Vystudovala hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (1994–2001). V průběhu magisterského studia absolvovala stáže na Royal Holloway University of London (1997) a na Humboldt-Universität zu Berlin (1998). V akademickém roce 2002–03 jí bylo uděleno Fulbrightovo stipendium, v rámci kterého studovala na Columbia University v New Yorku. V roce 2005 absolvovala v rámci Huygensova programu stáž na Universiteit van Amsterdam, kde od roku 2006 studuje v doktorském studijním programu hudební a divadelní vědu. V roce 2001 založila časopis His Voice vydávaný Hudebním informačním střediskem a do roku 2004 jej vedla. Od roku 2005 pedagogicky působí na New York University in Prague, od roku 2007 je asistentkou na Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jejími hlavními badatelskými zájmy jsou hudba druhé poloviny 20. století, opera, hudební divadlo a hudební multimédia a kulturní analýza hudby.
Dílo
Dílo literární
Monografie
Cizokrajné motivy v díle Miloslava Kabeláče (diplomová práce, FF UK, Praha 2001).
Články a stati (výběr)
Česká hudba 1945–1989 (in: Antologie české hudby / Anthology of Czech Music, Hudební informační středisko, Praha 2004);
Czech Music from 1945 to the Present (in: Czech Music. Divadelní ústav, Praha 2005, s. 38–48);
When the ‘Morgenland’ Looks East: Miloslav Kabeláč and Musical ‘Others’ (in: Geoffrey Chew, ed. New Music in the “New” Europe 1918–1938: Ideology, Theory, and Practice, Colloquia Musicologica Brunensia, 38 (2003), Praha: KLP, 2007, s. 71–76);
Björn Heile: The Music of Mauricio Kagel (Studies in Musical Theatre, Volume 1, Number 3, 2007, s. 321–323);
Do You Want to Be Absorbed? The Knotty Acts of Mediation in Rosa: A Horse Drama (in: Sonic Mediations: Body, Sound, Technology, Eds. Carolyn Birdsall and Anthony Enns. Cambridge Scholars Press 2008, s. 227–242);
Allegory and Seduction: Staging the Promise of Knowledge in Contemporary Opera (in: Inside Knowledge: (Un)doing Ways of Knowing in the Humanities, edited by Carolyn Birdsall, Maria Boletsi, Itay Sapir and Pieter Verstraete. Cambridge Scholars Publishing 2009, s. 267–286).
Kateřina Hnátová
Datum poslední změny: 24.2.2012