(Kočár, Hugo)
Charakteristika: Hudební publicista, pedagog a dramaturg
Datum narození/zahájení aktivity:12.9.1957
Text
• Dílo • Literatura •
Lindaur, Vojtěch (Kočár, Hugo) hudební publicista, pedagog a dramaturg, narozen 12. 9. 1957, Plzeň.
Po absolvování gymnázia v Mělníku (1976) studoval Fakultu Žurnalistiky Univerzity Karlovy v Praze, obor rozhlasová žurnalistika (1976–81). Studia uzavřel diplomovou prací na téma Sociální a psychologické aspekty experimentálního vysílání Československého rozhlasu. V roce 1981 krátkodobě pobýval v Libyi. Po vykonání základní vojenské služby (1981–82) nastoupil v roce 1983 jako dramaturg a posléze vedoucí KD Opatov na Praze 4. Zde poskytoval prostor představitelům neoficiální rockové scény (čtyři pokračování přehlídek Opatov 1984, 1985) a výtvarníkům na pomezí legality. Za uspořádání nepovoleného koncertu americké zpěvačky Nico 4. 10. 1985 na hodinu vyhozen. V letech 1986–90 byl redaktorem měsíčníku Gramorevue, vedle toho publikoval v časopisech Melodie, Opus Musicum a Hudební věda, jakož i v samizdatových magazínech Revolver Revue (pod pseudonymem Hugo Kočár) a Druhá strana. V roce 1989 redigoval Noviny Rockfestu, zpravodaj, který vycházel u příležitosti přehlídky Rockfest. Produkoval album skupiny Precedens Doba ledová (Panton 1987) a EP skupin Dybbuk a Psí vojáci z řady Rockdebut (Panton 1988, resp. 1990). V Gramorevui připravil (společně s Ondřejem Konrádem) seriál "Kdopak by se rocku bál" (1989), který se stal podkladem pro dokumentární cyklus České televize "Bigbít" (1995–97). Přispěl několika hesly do Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby (EJ) a sborníku Excentrici v přízemí (Panton 1989).
Od března 1990 se stal zástupcem šéfredaktora čtrnáctideníku (od ledna 1996 měsíčníku) Rock & Pop, od ledna 1993 šéfredaktorem. V prosinci 2002 propuštěn, od března 2003 do února 2005 vedoucím kulturní rubriky týdeníku Mladý svět. V únoru 2005 se vrátil na post šéfredaktora Rock & Popu. V květnu 2006 propuštěn. V době působení v Rock & Popu a Mladém světě pravidelně navštěvoval významné hudební festivaly v zahraničí (Glastonbury 1990, 1992–95, 1997–2000, 2002–05, je jediným Středoevropanem citovaným v monografii o dějinách festivalu. Dále Reading 1992, Phoenix 1996, Woodstock 1994, Roskilde 2001, 2006) a předávání hudebních cen (Grammy Awards 1995–2003, MTV Awards). V R&P publikoval mimo jiné seriály Neznámé slasti (o populární hudbě 80. a 90. let, 1995) a Šance sněhových koulí v pekle (1997, v roce 1999 vydáno knižně).
Kromě Rock & Popu a Mladého světa publikoval v MF Dnes, Lidových novinách, týdenících Reflex, Týden a MF Plus, měsíčnících Playboy a Xantypa a serveru aktualne.cz. Od ledna 2007 připravuje týdenní zpravodaj Radia Beat. Přeložil monografie o Jimu Morrisonovi (Hopkins, J. – Sugerman, D.: Nikdo to tu nepřežije, Regent Art Press 1992 a Maťa, 2001) a Jerry Garciovi (Troy, S.: Jerry Garcia – Na plný plyn, Volvox Globator, 1995). V roce 1992 člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. V letech 1999–2002 členem Rady Akademie populární hudby. V letech 1995–97 spolupracoval na dokumentárním cyklu České televize "Bigbít". Od roku 2002 pravidelné pořady "Beatová klenotnice" a "Svěženky" pro Radio Beat. Počínaje podzimním semestrem 2003 přednáší o hudební publicistice na VOŠP v Praze.
Vojtěch Lindaur je jednou z nejvýznamnějších osobností české hudební publicistiky posledních cca pětadvaceti let, především ve spojení s časopisy Gramorevue a Rock & Pop, které pod jeho vedením sehrály v oboru dominantní úlohu. Důležitá byla i jeho role dramaturga pražského KD Opatov, v polovině 80. let asi nejprogresivnější pražské rockové scény.
Dílo
I. Dílo literární
Samostatně vydané publikace
Život v tahu aneb Třicet roků rocku (s Ondřejem Konrádem, Praha 1990);
Beaty, bigbeaty, breakbeaty (různí autoři, Praha 1998);
Šance sněhových koulí v pekle (Praha 1999);
Příliš mnoho štěstí (Muzikus 2000);
Bigbít (s Ondřejem Konrádem, rozšířená verze předešlého titulu, Praha 2001);
Dotknout se snu (Praha 2007).
Stati, studie, články, recenze
TOTO je precizní rock (G 86, č. 4, s. 10);
Příliš vychovaný rock (G 86, č. 8, s. 9);
V Bratislavě polojasno (G 86, č. 8, s. 12);
Přinést to všechno domů – na pokraji rocku (G 86, č. 10, s. 14);
Tvar: Michal Prokop a Framus 5 (G 87, č. 2, s. 14);
Pozdrav na cestu (G 87, č. 3, s. 13);
Michal Prokop & Framus 5 – Nic ve zlým, nic v dobrým (G 87, č. 6, s. 2);
Rockový maraton – 1.–5. 3. 87 (G 87, G 87, č. 6, s. 9);
Visací zámek (G 87, č. 12, s. 14);
Dux: když kapela řízne kilo (G 87, č. 12, s. 14);
Vokalíza 87: omlazovací proces na poslední chvíli (G 88, č. 1, s. 9);
Vltava Beat (Melodie 1988, č. 2, s. 12);
Abraxas – feeling znamená pocit (G 88, č. 3, s. 14);
Rockerům pod stromeček – pop a nová hudba (G 88, č. 3, s. 14);
Jižní pól (G 88, č. 5, s. 14);
Panika – ze života rockerek (Melodie 1988, č. 7, s. 10);
Rockfest 88: rozměry voliéry (G 88, č. 7, s. 8);
Dnes ohníčky, zítra požár! (G 88, č. 7, s. 14);
Ze studia: Precedens (G 88, č. 7, s. 14);
PVO (G 88, č. 8, s. 14);
OK Band (G 88, č. 9, s. 14);
Ivan Hlas – noční chodec na rozcestí (G 88, č, 10, s. 14);
Ženy (G 88, č, 10, s. 14);
Babalet: nová sezóna reggae (G 88, č, 11, s. 14);
Mejdan ro(c)ku 88 (Melodie 1988, č. 12, s. 14);
Půlnoc (G 89, č. 1, s. 14);
Almara textů Pavla Vrby (G 89, č. 2, s. 9);
Blues band: další runda živé vody (G 89, č. 2, s. 9);
Vykvetla Nová růže (G 89, č. 2, s. 16);
Koncert pro Arménii (G 89, č. 4, s. 8);
MCH Band (G 89, č. 5, s. 16);
Alarm – globální heavymetal? (G 89, č. 6, s. 16);
S kým to nejde z kopce (G 89, č. 8, s. 2);
Když do Ameriky přijede Půlnoc (G 89, č. 8, s. 16);
Pohled za Rockfest (G 89, č. 9, s. 9);
Střední proud na prahu 90. let (G 89, č. 10, s. 1);
Totální improvizace Durmana s Posejpalem (G 90, č. 1, s. 16);
Punk před branami ráje (G 90, č. 1, s. 16);
Písničkáři ve stávce, úředníci v revoluci (G 90, č. 2, s. 9);
Manželé (G 90, č. 3, s. 16);
Přehlídky k přehlížení (Rock & Pop 1990, č. 1, s. 22);
Mikoláš Chadima (Rock & Pop 1990, č. 3, s. 15);
S.O.S. Rasismus (Rock & Pop 1990, č. 6, s. 9);
Rolling Stones, turné 1990 (Rock & Pop 1990, č. 8, s. 20);
Glastonbury 90 (Rock & Pop 1990, č. 9, s. 8);
Mezi chrámem a bordelem: o Precedensu s Martinem Němcem (Rock & Pop 1990, č. 13, s. 7);
Bratislavská lyra 90 (Rock & Pop 1990, č. 13, s. 24);
Paprsky ing. Garina (Rock & Pop 1990, č. 16, s. 19);
Československá deska desek aneb To nejlepší za čtvrt století (s Josefem Vlčkem, Rock & Pop 1991, č. 1, s. 7);
Třešňák, křížem obtěžkaný bohém (Rock & Pop 1991, č. 3, s. 14);
Třesk The Clash (Rock & Pop 1991, č. 6, s. 12);
Doors: slyšet řev motýla (Rock & Pop 1991, č. 15, s. 10);
Bob Dylan: dreimal Zimmerman, bitte! (s Ondřejem Konrádem, Rock & Pop 1991, č. 16, s. 9);
Deset let s Hudbou Praha (Rock & Pop 1991, č. 23, s. 10);
Wonder Stuff – Dlouhý vlasy hřejou uši (Rock & Pop 1992, č. 5, s. 12);
Na Ex!treme (Rock & Pop, č. 7, s. 9);
Freddieho nanebevzetí aneb dekonstrukce královny (Rock & Pop č. 9, s. 12);
Garáž a její lidé (Rock & Pop 1992, č. 10, s. 14);
Magical Mystery Glastonbury (Rock & Pop 1992, č. 15, s. 17);
Reading 92: království divočiny (Rock & Pop 1992, č. 18, s. 9);
Milan Hlavsa: půlnoční chutě i kocoviny (Rock & Pop 1992, č. 19, s. 18);
PJ Harvey – těžká temná záře (Rock & Pop 1993, č. 3, s. 21);
Kurva hoši Fanánek (Rock & Pop 1993, č. 8, s. 18);
Pravda o Viktorce (Rock & Pop 1993, č. 9, s. 10);
Co víme o tmavé straně Měsíce (Rock & Pop 1993, č. 10, s. 12);
Davově opékaná šlehačka (Rock & Pop 1993, č. 14, s. 17);
Billy Idol – od sichrhajcky k počítačům (Rock & Pop 1993, č. 16, s. 12);
Nirvana in utero aneb blaženost v děloze (Rock & Pop 1993, č. 17, s. 12);
Henry Rollins – rozhněvaný tetovaný (Rock & Pop 1993, č. 17, s. 17);
Unplugged je pro rockera jako vypadnout z Prahy někam na houby (Rock & Pop 1993, č. 19, s. 12);
Ein Rock, Ein Rap, Ein Rage (Rock & Pop 1993, č. 19, s. 18);
Filip Topol – fragmenty deštivé sezóny (Rock & Pop 1993, č. 20, s. 18);
Levellers – písně nekonečné bitvy (Rock & Pop 1993, č. 21, s. 17);
Vladimír Merta – most přes zčubené doby (Rock & Pop 1993, č. 22, s. 18);
Pearl Jam – těžba temných tónů (Rock&Pop 1993, č. 22, s. 24);
200 nejlepších klipů všech dob (Rock & Pop 1993, č. 24, s. 12);
Staronové zvuky Ameriky (Rock & Pop 1994, č. 1, s. 16);
Lemonherads – Love, Peace & Noise (Rock & Pop 1994, č. 2, s. 9);
Afghan Whigs – Strašně frustrovaní gentlemani (Rock & Pop 1994, č. 4, s. 12);
Shalom, brány intimních vzkazů (Rock & Pop 1994, č. 4, s. 24);
Oskar Petr nyní a zde (Rock & Pop 1994, č. 7, s. 8);
Primal Scream – staré dobré novinky (Rock & Pop 1994, č. 7, s. 24);
Beznadějnej případe Beck (Rock & Pop 1994, č. 10, s. 12);
U Seiny o Vltavě (Rock & Pop 1994, č. 11, s. 18);
Kdo byl v Praze rastamanem (Rock & Pop 1994, č. 11, s. 19);
Soundgarden, rock rodu mužského (Rock & Pop 1994, č. 12, s. 8);
Jan Sahara Hedl, ďábel z Vinohrad (Rock & Pop 1994, č. 13, s. 18);
Rozvolněné soustředění Spin Doctors (Rock & Pop 1994, č. 14, s. 8);
Transglobální Glastonbury (Rock & Pop 1994, č. 14, s. 24);
Mirákl v Torontově (Rock & Pop 1994, č. 18, s. 9);
Ven ze zahrady aneb Woodstock 94 (Rock & Pop 1994, č. 18, s. 24);
Nuggety newyorské nové vlny aneb Zvuky Manhattanu I.-III. (Rock & Pop 1994, č. 19–21);
Lucie: základní instinkt (Rock & Pop 1994, č. 21, s. 24);
Tichá dohoda nahlas (Rock & Pop 1994, č. 22, s. 10);
Bezolovnatý let Vzducholodi (Rock & Pop 1994, č. 24, s. 17);
Svět podle Žbirky (Rock & Pop 1994, č. 24, s. 18);
…& Young (Rock & Pop 1994, č. 24, s. 24, č. 25, s. 17);
Kdy, kde & Who (Rock & Pop 1994, č. 25, s. 12, dále 1/95, 2/95);
Za kolik je tuzemský rockový um (Rock & Pop 1994, č. 25, s. II);
Neznámé slasti I. : Prazdroje aneb Co vyplulo nad vodu (R&P 1/95, s. 21);
Xtá punková exploze (s Martinou Kotrbovou, R&P 2/95, s. 17);
Neznámé slasti II. Den poté;
Luscious Jackson (R&P 3/95, s. 8);
The Beatles: Bouře na rozhlasových vlnách (R&P 3/95, s. 17);
Neznámé slasti III: Jak nová vlna vyprala punk;
Grammy 95: Most přes stojaté vody (R&P 6/95, s. 17);
Neznámé slasti IX – hardcore, umění jako kladivo;
Neznámé slasti X. – hardcore, Východní pobřeží;
Neznámé slasti XI. – špinavé vesty i garáže;
Neznámé slasti XII. – bubáci a snivci;
Neznámé slasti XIII. – Avantgarda vpřed i vzad;
Glastonbury, úžeh už na věky (s Janou Kománkovou, R&P 14/95, s. 17);
Neznámé slasti XIV. – Dobře utajená kytarová nálož C 86;
Neznámé slasti XV. – Manchesterské exploze a ecstáze;
Neznámé slasti XVI. – swingující Londýn I;
Neil Young, Don Grungeone (R&P 16/95, s. 24);
Jerry Garcia – Nanebevzetí svatého hippie (R&P 17/95, s. 18);
Neznámé slasti XVII. – swingující Londýn II.;
Neznámé slasti XIX – Drsně navoskovaný rock;
Polární party pro zvané (R&P, 19/95, s. 8);
Tak nám zabili rock n roll, paní Mullerová – Mjá už svoje muzeum (R&P 20/95, s. 8);
Neznámé slasti XX. – Powerpoppolis;
Neznámé slasti XXI. – crossover, křížení natvrdo;
Neznámé slasti XXII. – technotaneční lekce;
Neznámé slasti XXIII. – vlny britpopu s novým dosahem;
Óda na švehličí jazýčky (v aspiku) – R&P 23/95, s. 11;
Neznámé slasti XXIV. – Renesanční trhy;
Neznámé slasti XXV. – ještě jednou rewind aneb základní fakto/diskografie;
Jak se loví štiky (český pop 1995) (Rock & Pop 25/95, s. III);
Vlastimil Třešňák - Záleží na tom, jak se zrovna probudím (Rock & Pop 1996, č. 1., s. 43);
Bruce Springsteen – Znovu na cestě (Rock & Pop 1996, č. 2, s. 31);
Presidents Of The USA – Prezidentovi hračičkové (Rock & Pop 1996, č. 3, s. 37);
Flaming Lips – Oblaka chutnají po kovu, ústa hoří (Rock & Pop 1996, č. 3, s. 39);
Hostina aneb Všechny chuti kalifornských hroznů (Rock & Pop 1996, č. 4, s. 14);
Tina Turner – Simply The Sex (Rock & Pop 1996, č. 4, s. 51);
Iggy Pop - Říkali mu koňskej vocas (Rock & Pop 1996, č. 5, s. 34);
Kdo přidusil Pusu (Rock & Pop 1996, č. 6, s. 51);
Beck-O-Let (Rock & Pop 1996, č. 9, s. 32);
Hudba pod širým nebem do třetího tisíciletí (Rock & Pop 1996, č. 9, s. 52);
Vize americké televize - 13. výroční ceny MTV (Rock & Pop 1996, č. 11, s. 54);
Pearl Jam - No Code aneb Doba vymknutá z kloubů (Rock & Pop 1996, č. 11, s. 60);
Magor zpíval nahlas (Rock & Pop 1997, č. 1, s. 59);
Phil Collins anebo Jak chcete (Rock & Pop 1997, č. 1, s, 68);
Jaromír Nohavica – Ta slova, ty tóny (Rock & Pop 1997, č. 2, s. 59);
Ivan Kral - Královská ohlédnutí (Rock & Pop 1997, č. 2, s. 79);
David Bowie – Nadpozemšťan (Rock & Pop 1997, č. 3, s. 84);
Nick Cave – Z žalu jsme vystavěli všechna slova (Rock & Pop 1997, č. 4, s. 84);
Muk a obraznosti (Rock & Pop 1997, č. 5, s. 58);
Šance sběhových koulí v pekle – I. Turn On (Rock & Pop 1997, č. 6, s. 20);
Šance sběhových koulí v pekle – II.–III. - Tune In (Rock & Pop 1997, č. 7–8, s. 20);
Šance sběhových koulí v pekle – IV. Drop Out (Rock & Pop 1997, č. 9, s. 20);
Blues project (Rock & Pop 1997, č. 6, s. 57);
Michal Prokop – Zítřek nikdy neví (Rock & Pop 1997, č. 6, s. 85);
Primal Scream – Tam, kde se rovnoběžky protnou (Rock & Pop 1997, č. 7, s. 68);
Neil Young – Nejlepší rocky koně (Rock & Pop 1997, č. 8, s. 70);
Nikdy nevíš, Glastonbury (Rock & Pop 1997, č. 8, s. 72);
Volání rodu aneb Horký podzim léta lásky (Rock & Pop 1997, č. 12, s. 20);
Odtajnění Jima Morrisona (Rock & Pop 1998, č. 1, s. 68);
Výroční víceboje (Rock & Pop 1998, č. 2, s. 74);
Suicide (Rock & Pop 1998, č. 4, s. 53);
Reverend Horton Heat – Na stojáka (Rock & Pop 1998, č. 5, s. 76);
Rolling Stones – Navěky neukojitelní (Rock & Pop 1998, č. 6, s. 28);
Blue Öyster Cult (Rock & Pop 1998, č. 7, s. 55);
Jeff Buckley – nedokončená (Rock & Pop 1998, č. 7, s. 80);
Glastonbury 98 – Laskavé spáry hudby (Rock & Pop 1998, č. 8, s. 28);
Artificial Joy Club (Rock & Pop 1998, č. 9, s. 35);
Ženské míry a války 1960-1998, část I. (Rock & Pop 1998, č. 12, s. 28);
Ženské míry a války 1960-1998, část II. (Rock & Pop 1999, č. 1, s. 28);
Catatonia – Nesnesitelná svěžest (Rock & Pop 1999, č. 3, s. 29);
Gomez – Zatracení Yankeeové od Liverpoolu (Rock & Pop 1999, č. 3, s. 30);
Madder Rose (Rock & Pop 1999, č. 3, s. 50);
XTC – Zapomenutý nezapomenutelný pop (Rock & Pop 1999, č. 4, s. 40);
Wilco (Rock & Pop 1999, č. 5, s. 49);
Moby Grape (Rock & Pop 1999, č. 6, s. 50);
Dark Star (Rock & Pop 1999, č. 7, s. 48);
Glastonbury 1999 – Někde mezi nebem a zemí (Rock & Pop 1999, č. 8, s. 28);
Alice Cooper – Kam letí noční můra (Rock & Pop 1999, č. 8, s. 52);
Steppenwolf (Rock & Pop 1999, č. 9, s. 59);
Ramones – Život s vrtulí v řiti (Rock & Pop 1999, č. 10, s. 37);
Gay Dad v Den D (Rock & Pop 1999, č. 12, s. 99);
Mogwai – terárium zvuků (Rock & Pop 1999, č. 12, s. 33);
Devadesátá (Rock & Pop 2000, č. 1, s. 28);
Oasis: …a stáli na ramenou velikánů (Rock & Pop 2000, č. 3, s. 67);
Faces (Rock & Pop 2000, č. 5, s. 59);
Deska desek deváté dekády (s Radkem Diestlerem, Rock & Pop 2000, č. 6, s. 28);
Oh! Carole (tapisérie) (Rock & Pop 2000, č. 6, s. 76);
Glastonbury 2000 – V údolí úsměvů (Rock & Pop 2000, č. 8, s. 28);
Dandy Warhols (Rock & Pop 2000, č. 9, s. 57);
Madonna a čtyři křížky (Rock & Pop 2000, č. 9, s. 67);
Radiohead – císařovy nové šaty (s Markem Kuklou, Rock & Pop 2000, č. 10, s. 67);
Paul Simon – To on, vypravěč (Rock & Pop 2000, č. 12, s. 76);
Ringo Starr (Reflex, 27. 12. 2001);
Klystýr čili Marilyn Manson (Rock & Pop 2001, č. 2, s. 77);
43. Grammy Awards – Překvapení strýci, polepšený synovec a vy také (Rock & Pop 2001, č. 4, s. 29);
Hollywoodský chodec (Rock & Pop 2001, č. 5, s. 22);
Roskilde 2001 – Dny a noci s Hamlety (Rock & Pop 2001, č. 8, s. 29);
Syd Barrett (Rock & Pop 2001, č. 8-9, s. 60);
Grandaddy – Aircondition v lese (Rock & Pop 2001, č. 9, s. 29);
Přemůže Michael Jacksona? (Rock & Pop 2001, č. 12, s. 6);
Mick Jagger, sólový umělec (Rock & Pop 2001, č. 12, s. 70);
Rock For Life aneb Z mosta do prosta (Rock & Pop 2002, č. 1, s. 58);
Já, Alanis Morisette (Rock & Pop 2002, č. 3, s. 42);
Pod sukni (Rock & Pop 2002, č. 4, s. 19);
Předjezdci rockového obrození: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, White Stripes (s Markem Kuklou, Rock & Pop 2002, č. 4, s. 20);
Moby: připomínky zapomenuté krásy (Rock & Pop 2002, č. 5, s. 41);
Country Joe & The Fish (Rock & Pop 2002, č, 5 - 6, s. 52);
J. E. Šedivý: Little Drummer Boy aneb Srdce nabubnovaný ke svobodě (Rock & Pop 2002, č. 6, s. 46);
Pevnost Glastonbury (Rock & Pop 2002, č. 8, s. 20);
Pezinok 76 & 77 (Rock & Pop 2002, č. 8, s. 58);
Blýskání na tvrdé časy (Rock & Pop 2002, č. 9, s. 20);
The Svěženky (Rock & Pop 2002, č. 10, s. 20);
Bruce Springsteen: Vzkříšení (Rock & Pop 2002, č. 10, s. 61);
Hudební tisk v krizi aneb Popsat soustruh (Rock & Pop 2002, č. 12, s. 20);
Blossom Toes (Rock & Pop 2003, č. 1, s. 54);
Audioslave: Rocková riffologie (Rock & Pop 2003, č. 1, s. 72);
Krize z katarze (Rock & Pop 2005, č. 1, s. 19);
Wedding Present v Praze (Rock & Pop 2005, č. 2, s. 56);
Svěženky stínované načerno (s Markem Kuklou, Radkem Diestlerem a Ondřejem Vášou, Rock & Pop 2005, č. 3, s. 16);
Live Aid x Live 8, jak se to rýmuje? (Rock & Pop 2005, č. 6, s. 34);
Dobývání Cařihradu (Rock & Pop 2005, č. 7, s. 80);
Dotknout se snu (Rock & Pop č. 7, s. 94);
Vychytralá Madonna (Rock & Pop 2005, č. 9, s. 34);
Život v operetě aneb Všechno je jinak: s Lou Fanánkem Hagenem na okraj jubilea Tří sester (Rock & Pop 2006, č. 1, s. 46);
Traffic: Jak létal orel (Rock & Pop 2006, č. 2, s. 44);
James Blunt: smutný jsem tak jak tak (Rock & Pop 2006, č. 2, s. 20);
Ray Davies, výstředník Jejího veličenstva (Rock & Pop 2006, č. 5, s. 44);
Paul Simon: jistoty a překvapení (Rock & Pop 2006, č. 6, s. 30);
Chci tě držet za ruku (Reflex 2006, 24. 8.). Literatura
I. Lexika
EJ.
Kdo je kdo. Osobnosti české současnosti (Praha 2002).
II.Ostatní
Glastonbury Festival Tales (eBury Press 2003).
Riedel, Jaroslav: Jiří Černý – kritik bez konzervatoře (Praha 2006).
Beldík, Lukáš: Běžný posluchač je odsouzen do role pitomečka (Musicserver 6. 6. 2001).
Hrubý, Filip: Zůstávám připraven (Musicserver 20. 1. 2003).
Radek Diestler Text
Datum poslední změny: 24.8.2007